..Jaha, ännu en vecka till ända och välkommen helg!
Som vanligt, ledig fredag med barnen. Men lite mer ovanligt är jag inte en aning om vad vi ska hitta på för dagen. Men, de löser sej med tiden. Igår ringde S och berättade att han skulle komma hem i helgen. Men då kanske han inte kommer nästa helg. Hade vari trevligare om han kommit nästa helg iom att den är längre..redan från onsdag.. Nu blir han bara hemma lördag. Men, we will see..
Just nu tar jag dagarna en i taget. Lika bäst. Är jobbigt att behöva bli besviken om man förväntar sej för mycke. Roligare att bli överraskad om de händer något oväntat..
Nu har vi köpt ny bil. Jag sålde v40 i måndags..åkte sedan till carlia och köpte en v70. Att byta en årsmodell -96 till en -03 känns som rena lyxåket. Även om de knappast är en bil någon höjer på ögonbrynen över är jag väldigt nöjd att glida runt i den nya ;)
På tisdagen skulle jag försöka mej på att vila.. Mickis kom på fm och fika äppelpaj. Trevligt. Sedan dök mamma och pappa upp med pizza till lunch. Dom hjälpt med sedan att få in theo´s bilstol på plats och vinterdäcken i garaget.
Hann med att hämta barnen, paket, leka i lekpark och sedan avslutade vi dagen med fika och kvällsmat hos mamma och pappa i bysjön.
Onsdag, dags för Glukosbelastning. Lämna barnen 7.30 på dagis.. Belastningen gick bra. Efteråt mötte jag Linda och Louiz på kupolen för lunch. Har ju några luncher att bjuda igen Fru Gunberger på..så jag tog tillfället i akt. Bara att betala, slapp ju tom laga ;)
Gav upp före dom där smala, hurtiga småbarnsföräldrarna och åkte för att hämta hem mina troll iställe. Mamma kom förbi på kvällen och stannade ganska sent. Hade värre ont än någonsin i magen.. men efter 3e alvedonen kunde jag tillslut somna, även om de blev sent.
Många vakna vändor på natten. T som vakna 3, somna 3.45. A kom upp 3.50..vaknade igen 5.20 då han kissat i sängen, våran säng. Bädda rent och somnade sedan om runt 6.20.. 7.15 var de morgon tyckte lilla T medan A sov ända till 8.15 innan vi fick väcka honom för att hinna till dagis i tid.
Hej och hå.. de går i ett.. vila?!?
Möte med MVC Läkaren efter dagislämning, sjukskrivning.. Får se vad FK tänker säga om de här. Mötte mamma, handla på coop, lunch på Torsångs café..handla på maxi och hämta hem barnen. Sedan spenderades em i mammas soffa medan lillasyster "jagade runt" mina troll ;)
Och ja.. nu är de fredag. Helg. Sol. Underbart ;)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar